Bezpłatna diagnoza

A&D Serwis Europejskie Centrum Serwisowe prezentuje zasadę funkcjonowania bezpłatnej diagnozy sprzętu.

Po dostarczeniu sprzętu nasi serwisanci wykonują wstępną bezpłatną diagnozę. Polega ona na przeanalizowaniu opisu usterki podanej przez klienta, sprawdzenie wizualne urządzenia i o ile na bazie tych informacji oraz wieloletniego doświadczenia jest to możliwe podaniu kosztów naprawy, ten bezpłatny proces wykonany jest jeszcze przed przyjęciem sprzętu do naprawy. I tak dla przykładu o ile dla uszkodzonej matrycy, klawiatury, karty graficznej czy gniazda zasilania koszt możemy podać precyzyjnie to w przypadku złożonych usterek jest to znacznie trudniejsze. Jeśli zatem nie da się na miejscu określić usterki oraz podać kosztów naprawy sprzęt musi zostać przyjęty na zasadach ogólnych opisanych poniżej. Opcja Bezpłatnej Diagnozy ze względów technicznych dostępna jest tylko dla klientów którzy dostarczą sprzęt osobiście do siedziby naszej firmy. Sprzęt zlecony firmami kurierskimi naprawiany zostanie zgodnie z zasadami do kwot barierowych

Ponieważ zdajemy sobie sprawę z faktu , że nawet najlepszy fachowiec może się pomylić w wystawieniu diagnozy wyznajemy zasadę , że przy złożonych naprawach pewność o poprawnie wykonaj usłudze mamy po jej wykonaniu i dokładnym przetestowaniu sprzętu. Ponadto większość napraw wiąże się z wymianą kosztownych komponentów w tym BGA których demontaż w razie wycofania się klienta z naprawy jest kosztowny i pracochłonny. Dlatego wprowadziliśmy i stosujemy od lat sprawdzone zasady napraw do kwot barierowych które kształtują się odpowiednio dla poszczególnych urządzeń i zostały podane poniżej.

Cena barierowa nie oznacza oczywiście, że przy każdej naprawie zostaje osiągnięta. Daje ona jedynie serwisantowi możliwości wymiany podzespołów do określonych kwot, dopiero po ich przekroczeniu kontaktujemy się z klientem telefonicznie lub e-mailem i przedstawiamy końcową kwotę.

W przypadku braku zgody klienta na naprawę powyżej kwoty barierowej oddajemy sprzęt informując dokładnie o jego stanie a klient zobowiązany jest jedynie do pokrycia kosztów diagnozy które w zależności od typu sprzętu wynoszą od 50 do 150 zł.

Na życzenie klienta wystawiamy również w takim przypadku informacje serwisową dotyczącą przeprowadzonej diagnozy. Jedynie klienci którzy oddali sprzęt do naprawy za pośrednictwem naszego kuriera zobowiązani są do pokrycia dodatkowego kosztu transportu. Co oznacza, że są to koszty 14.50 zł netto (+ 5 zł za dodatkowe ubezpieczenie o ile zostało ono wybrane) za przesyłkę do 30 kg w jedną stronę.

Barierowe ceny napraw dla poszczególnych urządzeń kształtują się następująco:

  1. Naprawy laptopów/notebooków oraz projektorów do kwoty 400 zł,
  2. Naprawy zestawów komputerowych do kwoty 350 zł,
  3. Naprawy płyt głównych do kwoty 250 zł,
  4. Naprawy monitorów CRT do 19 cali do kwoty 200 zł, powyżej 19 cali do kwoty 250 zł,
  5. Naprawy monitorów LCD do 19 cali 200 zł, powyżej 19 cali do 22 cali 250 zł, powyżej 22 cali 300 zł,
  6. Naprawy specjalistycznych monitorów dla medycyny, wojska oraz przemysłu do kwoty 500 zł,
  7. Naprawy telewizorów LCD do 37 cali 300 zł, telewizorów LCD oraz Plazma powyżej 37 cali 500 zł,
  8. Naprawy zasilaczy atx, at do kwoty 50 zł, ( w przypadku drogich zaawansowanych zasilaczy do 150 zł )
  9. Naprawy zasilaczy do laptopów, monitorów oraz kas fiskalnych do kwoty 100 zł,
  10. Naprawy zasilaczy serwerowych do kwoty 500 zł,
  11. Naprawy zasilaczy dla medycyny, wojska oraz przemysłu do kwoty 1000 zł,
  12. Naprawy innych niesklasyfikowane zasilaczy oraz przetwornic do kwoty 500 zł
  13. Naprawy zasilaczy awaryjnych UPS
    1. o mocy do 0,7 kVA do kwoty 100 zł
    2. o mocy do 1,5 kVA do kwoty 300 zł
    3. o mocy do 2,5 kVA do kwoty 500 zł
    4. o mocy do 3,5 kVA do kwoty 700 zł ( większe moce cena po oględzinach)
    5. natomiast w zasilaczach awaryjnych UPS dokonujemy wymiany akumulatorów wraz z usługą kalibracji w ryczałtowej kwocie do 0,7 kVA 50 zł, do 1,5 kVA 100 zł, do 3 kVA 150 zł. Powyżej, cena do uzgodnienia + ceny akumulatorów.

Podane ceny są cenami netto, uwzględniają koszty usługi w raz z materiałem. Pełny cennik dostępny jest na stronie: https://www.aid-serwis.com.pl/cennik/.

Opisana zasada sprawdza się znakomicie i jest bezpieczna zarówno dla klienta ponieważ wie jakiej maksymalnej kwoty naprawy może się spodziewać jak i dla serwisu ponieważ ma on bezpieczne pole manewru podczas wykonywania usługi.

Sytuacja taka wiąże się przede wszystkim z faktem, że nasz firma w przeciwieństwie do autoryzowanych serwisów które oferują kosztowne wymiany całych modułów czy też na przykładzie laptopów wymiany całych płyt głównych dokonujemy złożonych napraw aby kształtowały się one w rozsądnych cenach.

Przy wymianie płyty na nową można podać cenę z cennika przykładowo 1500 zł + 200 zł kosztów wymiany i mamy wycenę w przeciągu 1 minuty lecz kosztowną. Natomiast przy naprawie nie jest to już takie proste. Owszem jeśli jest uszkodzona klawiatura, obudowa, napęd optyczny cd/dvd itp. cenę można podać od ręki, lecz w przypadku naprawy już nie zawsze. Płyty główne to bardzo skomplikowane złożone konstrukcje składające się z wielowarstwowych laminatów. Na takie naprawy poświęca się średnio pomiędzy 2 a 6 godzin czasu i wielokrotnie na płycie mamy do czynienia z kilkoma usterkami gdzie dopiero po usunięciu jednej widoczna staje się kolejna. Przykładowo informujemy klienta o konieczności wykonania reballingu układu bga i podajemy cenę 250 zł. Wykonujemy usługę na którą serwisant poświęca około 3 godzin i okazuje się dopiero po wykonaniu reballingu, że uszkodzony jest jeszcze układ zasilania i koszt łączny naprawy wzrasta o dodatkowe 70 zł. Tak więc zasada napraw do kwot barierowych to też znaczna oszczędność czasu. Wielokrotnie naprawiamy sprzęt do późnych godzin nocnych gdzie kontakt z klientem jest niemożliwy a i niejednokrotnie w ciągu dnia ograniczony. Kwota barierowa daje serwisantowi spokojną możliwość dalszej naprawy.