Nasza firma od 1996 stara się być zawsze o krok przed konkurencją. Jako pierwsi i jedyni w Polsce otrzymaliśmy dotację Unijną z programu Phare 2002 na stworzenie Innowacyjnego Serwisu Sprzętu Komputerowego. Stale szkolimy naszych specjalistów oraz inwestujemy w nowoczesny sprzęt diagnostyczno-pomiarowy, aby zapewnić najwyższą jakość świadczonych usług.
Na poniższym filmie udostępnionym przez producenta Firmę Ersa prezentujemy zaawansowane możliwości aparatury diagnostycznej, którą jesteśmy w stanie Państwu zaoferować.
Jako jedyny w serwis w Polsce w procesie napraw związanych z lutowaniem komponentów BGA wykorzystujemy endoskop, co jest bardzo istotne. Połączenia lutowane w postaci kulek lutu, podzespołów typu: PBGA, mikroBGA, CSPS oraz nieobudowanych struktur półprzewodnikowych montowanych techniką flip chip znajdują się pod obudową komponentów.
Specyfika tych połączeń powoduje, że nie można ich obejrzeć gołym okiem w celu oceny jakości połączenia oraz podjęcia decyzji o konieczności przeprowadzenia wymiany komponentu lub reballingu. Specjalistyczny endoskop, który znajduje się na wyposażeniu naszej firmy, umożliwia dokonanie przeglądu zarówno przed procesem lutowania /reballingu w celu upewnienia się o konieczności wykonania takiej operacji, jak i bezpośrednio po wykonaniu procesu lutowania w celu sprawdzenia poprawności oraz jakości połączenia.
Dzięki zastosowaniu w naszej firmie inspekcji endoskopowej zmniejszamy do minimum ryzyko ponownego wystąpienia usterki. Ja widać na powyższym filmie jedynie prezentowana inspekcja endoskopowa, jaką Państwu oferujemy lub alternatywnie rentgenowska jest w stanie sprostać tym wymaganiom i jednocześnie pozwolić na prawidłowe profesjonalne wykonanie usługi.
Nie przebieramy w sprzęcie, aby naprawiać jedynie proste przypadki, do każdego klienta stosujemy indywidualne podejście i naprawiamy zarówno proste, jak i złożone trudne usterki wymagające zarówno fachowej wiedzy, jak i zaangażowania. W przypadkach braków nietypowych komponentów BGA o ile występuje taka możliwość, wykonujemy ich złożone naprawy. Przykładem mogą być poniższe zdjęcia gdzie na pokładzie komponentu BGA wykonany został proces wymiany pamięci. Szczególnie w przypadku tego typu zaawansowanych układach BGA inspekcja endoskopowa jest wręcz niezastąpiona. Pęknięcia w tym przypadku mogą znajdować się zarówno pod pokładem komponentu BGA, pod każdą z czterech pamięci, jak i pod rdzeniem FLIPCHIP.
W najnowszych laptopach nawet same komponenty BGA stają się bardziej złożone i problematyczne w lokalizację usterek dla serwisanta nieposiadającego dostępu do endoskopowej inspekcji BGA. Coraz częściej za pojawianie się usterki nie są odpowiedzialne pęknięcia kulek lutu pomiędzy komponentem a płytą, lecz pomiędzy komponentem a rdzeniem. Dotyczy to komponentów montowanych techniką Flip Chip, Chip-on-Board oraz SMD Package. (na pokładzie komponentu BGA znajduje się kolejny komponent BGA tak ja na poniższych zdjęciach).
Większość uszkodzeń laptopów spowodowana jest powstaniem tkz. zimnych lutów lub mikro pęknięć pod układami BGA, powodujących brak połączenia elektrycznego. Na poniższych zdjęciach przedstawiamy pęknięcia kulek lutu pod komponentem BGA. Z lewej strony klasyczne pęknięcia pojawiające się przy standardowym użytkowaniu sprzętu. Zdjęcie z prawej strony przedstawia uszkodzenie na skutek upadku lub uderzenia. W tym przypadku widoczne jest rozciągnięcie kulki lutu i charakterystyczne rozerwanie połączenia na skutek wygenerowania dużej siły.
Wiadomo, że szukając można znaleźć serwis, który wykona taniej daną usługę, pytanie tylko, czy warto ryzykować potencjalne 50 czy 80 zł i dokonać naprawy w firmie, która nie ma odpowiedniego sprzętu oraz wiedzy. Obecnie zaobserwowaliśmy nasilające się zjawisko, jeśli potencjalny serwis nie może znaleźć usterki podgrzewa wszystkie układy BGA najczęściej opalarkami niekiedy do drewna, aby taniej. Najnowsze płyty główne laptopów mają laminat składający się z nawet kilkudziesięciu warstw, są to więc bardzo skomplikowane, ale i delikatne urządzenia. Takim podejściem można bezpowrotnie uszkodzić płytę, która nie będzie nadawała się już do naprawy. W przypadku powtarzających się usterek danych modeli urządzeń w naszym laboratorium staramy się znaleźć odpowiednie rozwiązanie, aby do minimum zmniejszyć ryzyko ponownego pojawienia się usterki. Na wykonywane naprawy udzielamy do 24 miesięcy gwarancji, szczegóły znajdziecie Państwo w zakładce gwarancja.
Zapraszamy do zakładki laboratorium, gdzie dla potwierdzenia sposobu działania naszej firmy przedstawiliśmy sposoby podejścia do napraw.
Również wiele cennych informacji można znaleźć w zakładkach dotyczących napraw sprzętu, którym jesteście Państwo bezpośrednio zainteresowani. Przykładowo w zakładce naprawa laptopów dla każdego producenta staraliśmy się opisać najczęściej powtarzające się usterki oraz zakres świadczonych usług. Dodatkowo w zakładkach przyczyny powstawania usterek odpowiednio dla każdego sprzętu laptopów, monitorów, zasilaczy itp. znajdują się informacje o najczęstszych przyczynach uszkodzeń sprzętu. Natomiast wszystkich żądnych większej ilości wiedzy zapraszamy do zakładki dla ciekawskich.
Wszystkie naprawy w naszej firmie wykonujemy z największą starannością i dbałością o powierzony nam sprzęt przez klienta. Naszą Firmę tworzą przede wszystkim ludzie z pasją, dla których wykonywana praca to przede wszystkim przyjemność. Dodatkowym atutem są umiejętności zdobyte w takich międzynarodowych koncernach jak ASUS, GIGABYTE oraz MSI. Nasi Serwisanci posiadają międzynarodowe certyfikaty IPC, dzięki czemu mają Państwo pewność, że dysponujemy wiedzą w nowatorskiej dziedzinie lutowania SMD, BGA, uBGA, CSP, FLIP CHIP i nie uczymy się na sprzęcie powierzonym przez klienta, a usługi wykonywane w naszej firmie są na najwyższym światowym poziomie. Wszystkie naprawy wykonujemy w naszej firmie i jako nieliczni na rynku nie podzlecamy usług innym firmom. Dzięki temu między klientem końcowym a serwisem nie ma pośredników, co ma znaczący wpływ na cenę usługi. Zapraszamy do sprawdzenia naszej wiarygodności w zakładce na stronie głównej.
*szczegóły odnośnie do udzielanych gwarancji znajdziecie Państwo na stronie głównej w zakładce gwarancja lub umowa serwisowa.